Comunicat: No a les candidatures del 15M!

Fa uns dies que es va llençar des de l’Assemblea Popular de la Llagosta (Vallès Oriental) una proposta ben concreta. Tots els membres de la assemblea una visió crítica envers els partits polítics o candidatures que estan sorgint arreu de l’Estat de cara a les eleccions del 20N. Ens referim a les candidatures que utilitzen el nom del moviment (15M, indignats…). Coincidirem en què era particularment nociu principalment perquè:

- La “democracia” representativa no és veritable democràcia, doncs acaba creant una èlit de polítics professionals totalment incompatible amb una veritable democràcia. Com diu el càntic, NINGÚ ENS REPRESENTA!

- Qualsevol vinculació del moviment com a tal (individualment cadascú pot  fer el que cregui convenient) amb la “democràcia” Representativa estatal entraria frontalment en contradicció amb tota la gent que, des de dins del moviment 15M, lluita per a acabar amb la “democràcia” representativa així com amb l’economia de Mercat per a construïr un sistema socioeconòmic alternatiu.

– Les creacions dels partits polítics del 15M s’han fet unilateralment, saltant-se tots els mecanismes de concens i d’elaboració de propostes des de l’ambit local fins a l’estatal. És inadmissible que una proposta com la de fer-ne candidatures, que afecta tanta gent i la visió global del moviment, es dugui a terme unilateralment.

És per tot això que l’Assemblea Popular de La Llagosta va redactar el següent comunicat (curt i concís, per a poder facilitar el concens), amb la voluntat de donar la possibilitat de fer una resposta ràpida, contundent i des de les assemblees (les veritables sobiranes del moviment popular) davant aquest fet. La idea és que les assemblees que ho creguin convenient emetin el mateix comunicat i així sumar forces per a evitar la formació de partits  polítics amb el nom del moviment. Acampada Cerdanyola s’ha adherit a aquest comunicat:

<< La Nostra Assemblea aposta per la horitzontalitat i per  tant refusa la creació de qualsevol partit polític que utilitzi el nom  del moviment, doncs atemptaria contra la seva base, i anima a la resta  d’Assemblees a debatre-ho >>
Moltes gràcies i seguim endavant!